Поиск по этому блогу

понедельник, 14 февраля 2011 г.

Рекомендації щодо окремих аспектів організації роботи Громадської ради при Чернігівській ОДА


11 лютого 2011 року в експертному клубі «Чиста політика» відбувся експертний круглий стіл «Громадські ради: бізнес чи демократія?». Організаторами заходу виступили експертний клуб «Чиста політика» та аналітичний центр «Поліський фонд міжнародних та регіональних досліджень».

Головною метою експертного зібрання, яке проводилось методом фокус-групового дослідження, було обговорення проблем створення громадських рад та пошук конкретних механізмів забезпечення їх ефективної діяльності.

До обговорення було винесено три основних питання:

- Якою має бути Громадська рада?

- Які функції вона має виконувати?

- Яка структура Громадської ради може стати найбільш ефективною?

Учасники круглого столу відзначили, що Громадська рада є необхідним інструментом співпраці влади та громади, а ефективність її діяльності буде залежати, насамперед, від самих членів Ради. Тому експерти, висловили занепокоєння неочікувано високою кількістю членів Громадської ради при Чернігівській облдержадміністрації, внаслідок входження до її складу маловідомих громадських організацій з майже відсутньою історією практичної діяльності. Неодноразово наголошувалось, що серед громадських організацій-членів Громадської ради існують декілька «груп впливу», які можуть спробувати використати Громадську раду для відстоювання тільки власних інтересів, що негативно позначиться на її спроможності конструктивно взаємодіяти із облдержадміністрацією.

Виходячи з цих пересторог, експерти вказали на низку прогалин, які слід нормативно врегулювати перед початком роботи Громадської ради.

1. До складу Громадської ради на даний час увійшло 72 організації. Обмеження можливості брати участь у складі громадської ради інших громадських організацій, які виявляють бажання і доводять свою інституційну спроможність, є дискримінаційним. Тому, необхідно в Положенні про Громадську раду чітко передбачити можливість та механізм приєднання інших громадських організацій до складу Ради.

2. Голова Ради та заступники обираються на 2 роки, тому необхідно передбачити в Положенні норму, що дозволяє двом третинам офіційного складу Ради приймати рішення про дострокове припинення повноважень керівного складу з визначенням вичерпного переліку обставин, які можуть стати для цього підставою.

3. Зважаючи на той факт, що присутність менше половини від офіційного складу членів Ради на декількох засіданнях поспіль може призвести до зриву роботи цього дорадчого органу, передбачити можливість і механізм виключення керівним органом Ради членів, які систематично (два і більше разів) не відвідують засідання.

4. Оскільки у встановлений термін пропозиції щодо роботи Ради надали тільки 11 із 72 організацій, закликати її членів якомога скоріше визначитись із напрямками власної участі, не розпорошувати потенціал громадських організацій-членів Ради при створенні робочих груп та сконцентрувати зусилля Громадської ради на співробітництві з Чернігівською облдержадміністрацією за актуальними напрямками державної політики.

5. Роботу громадської ради доцільно спрямовувати за найбільш актуальними та суспільно важливими напрямками, не намагаючись дублювати напрямки роботи всіх підрозділів обласної адміністрації.

6. Важливою складовою прозорої роботи Громадської ради є відповідний інформаційний супровід. З метою системного висвітлення в засобах масової інформації діяльності ради необхідно з-поміж членів Ради вибрати відповідального за інформаційну роботу.

7. Розуміючи, що одним із завдань Громадської ради є організація консультацій з громадськістю, передбачити в Положенні регулярні зустрічі керівництва ради з громадянами та представниками громадських організацій, які не увійшли до складу цього органу, запровадити інші форми зворотного зв’язку. Вказані механізми мають підтримувати зв'язок цього представницького органу з громадою та надавати легітимності його рішенням.

8. Оскільки Громадська рада подає обов'язкові для розгляду пропозиції щодо підготовки проектів нормативно-правових актів з питань формування державної політики у відповідній сфері, удосконалення роботи органу, а також проводить відповідно до законодавства громадську експертизу проектів нормативно-правових актів, необхідно провести ознайомчі зустрічі керівництва ради та голів робочих груп та комітетів у підрозділах Чернігівської облдержадміністрації, провести навчання для членів ради з питань аналізу політики, громадської експертизи та моніторингу. У складі самої ради доцільно створити відповідний комітет з питань аналізу суспільної політики та громадської експертизи.

Основним лейтмотивом зібрання була ідея, яка лунала з вуст майже кожного експерта: для ефективної діяльності громадської ради необхідно об’єднати зусилля всіх громадських інститутів, які представлені в раді. Лише так вдасться уникнути дисбалансів та неправомірного застосування цього інструменту діалогу влади та громади.

Організатори сподіваються, що вказані рекомендації будуть розглянуті та враховані під час проведення першого засідання Громадської ради при Чернігівській обласній державній адміністрації 16 лютого 2011 року.

Джерело: Поліський фонд міжнародних та регіональних досліджень
http://www.politika.cn.ua/list/ua/news/0/4476.html#

Комментариев нет:

Отправить комментарий