Поиск по этому блогу

среда, 6 апреля 2011 г.

Про перспективи райрад, комунальних підприємств та скорочення чиновників в Чернігові



Ліквідовувати чи ні районні ради в Чернігові? Як підвищити прозорість в діяльності комунальних підприємств міста? Яких слід чекати скорочень від адміністративної реформи? Відповіді на ці та інші запитання шукали 1 квітня в експертному клубу «Чиста політика» учасники круглого столу, що організував Чернігівський освітній центр «Ініціатива».

Участь в обговоренні взяли чернігівські експерти, журналісти та депутати міської ради.

Під час початку дискусії голова Чернігівського освітнього центру «Ініціатива» Павло Пущенко окреслив коло актуальних питань в діяльності Чернігівської міської ради.

Зокрема, в Чернігові сьогодні відбувається багато неоднозначних процесів – за останні кілька місяців обрізали повноваження районних рад в місті, ліквідовуються комунальні підприємства, депутати вимагають від міського голови Олександра Соколова збільшення повноважень в частині впливу на діяльність комунальних підприємств. Водночас в Кабінеті міністрів виношують плани скорочення місцевих чиновників і для Чернігова проектом передбачено скорочення більше ніж на 50 %.

Пропонуємо до ознайомлення тези учасників круглого столу щодо окресленої проблематики.

Юрій Паперний, експерт ГО Молодіжного інформаційного центру:

Районні ради з тими повноваженнями, що в них залишилися мають зникнути до наступних виборів.

Що стосується прозорості діяльності комунальних підприємств, то після вступу в силу закону Про публічну інформацію, про їх діяльність можна буде дізнатися будь-які дані.

Юрій Вдовенко, експерт ГО Поліський фонду міжнародних і регіональних досліджень:

Згідно наших досліджень, чернігівці вважають за необхідне збереження районних рад в місті Чернігові.

Звільнення 50 % чиновників ні до чого хорошого не призведе, вважає експерт.

Головне завдання комунальних підприємств надавати соціальні послуги населенню.

Ігор Грищенко, журналіст газети «Семь дней»:

Від реорганізації, що проводить міська влада поки не видно економічного ефекту - одні структури скоротили в інших додали.

Сергій Соломаха, експерт:

В 1991 році вся влада в Чернігові була в руках районних рад. Потім міська рада почала забирати повноваження на себе.

Те ще відбувається зараз – це чистка. Таким чином прибираються люди, які «випадково» потрапили у владу.

В комунальних підприємствах акумулюються великі кошти, треба просто вміло ними розпоряджатися.

Руслан Волощук, депутат Деснянської райради м. Чернігова:

Районні ради зараз – це пусте місце. Необхідно розвивати місцеве самоврядування на низовому рівні – громадські комітети, вуличкоми тощо.

Валентина Трахтенберг, депутат Чернігівської міської ради від фракції «Громадянська солідарність»:

Я думаю, що скорочення повноважень районних рад це правильник крок, адже змінилося законодавство і економічні умови.

Що стосується діяльності комунальних підприємств, то тут складається цікава ситуація. Під час звітів керівники КП розказують по ефективну роботу, але завершують свої виступи проханням додаткового фінансування. Тому тут треба розбиратися зі спеціалістам, вважає депутатка.

Людмила Скоробагатько, депутат Чернігівської міської ради від фракції Партії регіонів:

Коли я була депутатом Новозаводської ради, ми відпочивали на сесіях. А самі засідання тривали 1-2 години і полягали в заслуховуванні звітів про розпорядження коштами, на які ми фактично не вливали. Тому в зменшенні повноважень райрад немає жодного політичного контексту.

З іншого боку необхідно економити бюджетні кошти, поводити реорганізацію, але за кожним скороченням стоять конкретні люди і необхідно це враховувати. Щодо місцевого самоврядування на низовому рівні, то в Чернігові з цим проблеми. Сьогодні мешканці відмовляються від створених ОСББ, повідомила депутатка. В’ячеслав Лебідь, депутат Чернігівської міської ради від фракції ВО «Батьківщина»:

Районні ради дійсно ближче до людей, але необхідно проводити їх реформування.

Концепція комунальних підприємств має будуватися на двох напрямках. Перший – «планово збитковий», з мінімальною рентабельністю, направлений на надання громадянам соціальних послуг. Другий – направлений на наповнення бюджету, як «Чернігівбудінвест»

Олександр Мельник, депутат Чернігівської міської ради від новоствореної фракції «Опора Сіверщини»:

З економічної точки зору немає різниці в кого буде більше повноважень в міської чи районних рад. Я виступаю за наявність районних рад в місті для збереження балансу влади в місті.

Крім того районні ради, це по 2 депутати на кожний міський мажоритарний округ і, відповідно, більше уваги до потреб виборців.

Водночас необхідно оновлювати склад місцевих чиновників вважає депутат. В нас середній вік міського чиновника 48 років.

Всю відповідальність за ситуацію в місті Олександр Мельник покладає на міського голову і виконавчий комітет, оскільки реальна влада не в депутатів, а у голови.

Джерело: Експертний клуб "Чиста політика"

Комментариев нет:

Отправить комментарий